POZOR! NEUAKTUÁLNÍ! PRAVIDLA MOMENTÁLNĚ PROCHÁZÍ REWORKEM!
Většina válečnických schopností slouží k přímému použití v boji, a to jak v útoku, tak v obraně. Válečník k jejich využití potřebuje především zbraň na blízko, k některým také štít. Jeho pasivní schopnosti mu dodávají odvahu, zvyšují jeho fyzickou odolnost a umožní mu lépe bojovat ve zbroji. Válečník má vůbec největší výběr schopností ze všech povolání, ale nedokáže se naučit nic skutečně „ultimátního“.
KRYT (+/+/+)
Aktivní, 1x/2x/3x denně: Kryt
PRŮRAZ (+/+/+)
Aktivní, 1x/2x/3x denně: Průraz
VÝPAD (+/+)
Aktivní, 1x/2x denně: Výpad
ODOLNOST (+/+)
Pasivní: Postava vydrží o 1 lehké / 1 těžké zranění víc, než upadne do agonie.
ZASTRAŠENÍ (+)
Aktivní, 2x denně: Zastrašení
ODVAHA (+/+)
Pasivní: 1/ Imunita vůči efektu Zastrašení. 2/ Imunita vůči efektům Zastrašení a Strach (včetně kouzel, ne však Horor).
BRATR VE ZBRANI (+)
Pasivní: Schopnost Kryt lze využít i proti útoku vedenému na vedle stojícího spojence (do 1 m).
VELITELSKÝ POKŘIK (++)
Aktivní, 2x denně: Až dva spojenci v doslechu mají na 1 minutu imunitu vůči Zastrašení a Strachu.
OBRANNÝ POKŘIK (++)
Aktivní, 2x denně: Až dva spojenci v doslechu mohou ignorovat první utržené zranění.
OBRANNÁ FORMACE (++)
Aktivní, 2x denně: Dokud se válečník spolu s dalšími dvěma až čtyřmi bojovníky se štíty drží těsně u sebe, nemohou být zraněni střelnými zbraněmi. Formace se nemůže pohybovat. Trvá maximálně 5 minut.
ZMRZAČENÍ (++)
Aktivní, 2x denně: Zmrzačení
ODZBROJENÍ (++)
Aktivní, 2x denně: Odzbrojení
MOCNÝ ÚTOK (++/+)
Aktivní, 1x/2x denně: Mocný útok
PLECHOVKA (++)
Pasivní: Opravení zbroje nošené válečníkem stojí polovinu materiálu. Zbroj poskytuje 1 Kryt navíc.
POSLEDNÍ STRÁŽ (++)
Aktivní, 1x denně: Po zahlášení schopnosti může válečník obdržet až 2 lehká nebo 1 těžké zranění navíc, teprve poté upadá do agonie. Ve stavu záporných životů může zůstat jen do konce boje, maximálně 5 minut.
DUELISTA (++)
Aktivní, 2x denně: Na válečníka nepůsobí použití jedné ze schopností Průraz, Výpad nebo Odzbrojení.