SOUBOJ: Životy, Agonie, Zbroj a Rvačka

Při souboji měkčenými zbraněmi je nutné dodržovat následující pravidla:

❖  Nebodat – jinými než bodnými zbraněmi
❖  Viditelné nápřahy – zásah by měl být veden s dostatečným nápřahem cca 45 °, pro kopí platí pevné držení v obou rukou („nešít“) a při nápřahu musí loket dojít za záda
❖  Zásahové plochy – tzv. dlouhý neopren, tedy vše krom hlavy, rozkroku, krku a dlaní
❖  Bezpečnost – varujte ostatní před nebezpečným terénem (stromy, díry, …)
❖  Platnost zásahu – posuzuje zasažený, případně org

Ve hře lze utržit těžká a lehká zranění:

❖  Těžké zranění – zásah do trupu nebo schopností udělující těžké zranění (zahlásí se „těžké“), základní limit je 1 těžké
❖  Lehké zranění – zásah do ostatních zásahových ploch nebo schopností udělující lehké zranění (zahlásí se „lehké“), základní limit jsou 3 lehká zranění Limity lehkých a těžkých zranění jsou vzájemně oddělené.

Navyšovat limity lze také pouze odděleně.

AGONIE, SMRT A DORAŽENÍ

Je-li kterýkoliv z vašich limitů zranění překročen, ještě neumíráte, ale nejprve upadáte do agonie. Svíjíte se na zemi, můžete jen chrčet a pomalu se plazit. Agonie trvá až 15 minut a může být dále prodloužena herními schopnostmi. Teprve po uplynutí této doby zcela umíráte a musíte vyhledat (v technické) pověřeného organizátora (bude sděleno na začátku) a bude vám založena postava nová.

Z agonie můžete být zachráněni libovolnou schopností/předmětem, kterými vám bude vyléčeno alespoň 1 zranění (ať už těžké, nebo lehké). Pokud vás nikdo nebude dál léčit, tak po vytažení z agonie snesete 1 lehké a 1 těžké zranění, samozřejmostí je ale hrát odpovídající slabost a malátnost (po smrtelném zranění asi jen těžko naběhnete okamžitě zpátky do bitvy plni elánu). Po vytažení z agonie také dostanete Stres (více v kapitole o Stresu).

Agonii může ukončit jiná postava také tím, že umírajícího dorazí (stačí herně naznačit). K doražení jiné postavy by ale měl být vždy pádný herní důvod. V běžných střetech, při přepadeních, ale i v kontaktu s bestiemi obvykle takový důvod nikdo nemá.

Navíc platí, že pokud vás někdo z agonie vytáhne, nepamatujete si, co se událo předtím, než jste byli tak těžce raněni (cca 5 až 15 minut, typicky poslední situaci, např. ono přepadení). Toto opatření funguje právě jako pojistka toho, aby se navzájem všichni nedoráželi a nemusely se tak neustále zakládat nové postavy.

ZBROJ

Jako zbroj se počítá pouze skutečná zbroj schválená organizátory (při schvalování zbraní), bonusy vycházejí z nejvyšší dosažené kategorie. Zbroj kryje pouze na místech, kde ji hráč má skutečně oblečenou. Po zásahu do takového místa hráč zahlásí „Zbroj“, což zafunguje stejně jako použití schopnosti Kryt. Každá zbroj má určitý počet zásahů, které vykryje. Počet použití zbroje musí hráč obnovit opravou u kováře.

  • Kožená zbroj – 2 kryty
  • Prošívaná zbroj – 3 kryty
  • Šupinová, lamelová nebo kroužková zbroj – 6 krytů
  • Plátová zbroj – 8 krytů a imunita na šípy bez průrazu

RVAČKA

Pokud se dvě postavy chtějí poprat, využijí léty osvědčeného způsobu – zahlásí „Rvačka!“ a dají si spolu kámennůžkypapírteď. Můžete tak svého nepřítele třeba dostat do pout nebo vyrazit mu dech (aby vás nedoběhl). Pokud chcete někoho vyzvat, tak váš oponent samozřejmě musí být hned u vás a nesmí mít v rukách zbraně (může vás seknout). Pokud chce jedna ze stran použít nadpřirozené síly, dohodnou se spolu mimoherně.