Životový systém

Od V. ročníku máme na Víkendovce odlišné mechaniky zranění postav. Ten, v kombinaci s bestiemi na Dračoďoursku číhajícími, pomůže lépe dokreslit onu nebezpečnou a hrozivou atmosféru kraje, ze kterého civilizace raději utekla. Čtěte dále. 🙂

Zásahy se dělí na lehká a těžká zranění.

  • Těžké zranění dostává postava při zásahu do trupu nebo do zad, případně pokud je cílem schopnosti udělující těžké zranění (zahlásí se „těžké“). Limit postavy je 1 těžké zranění.
  • Lehké zranění dostává postava při zásahu do ostatních zásahových ploch, nejčastěji do končetin, případně pokud je cílem schopnosti udělující lehké zranění (zahlásí se „lehké“). Limit 3 lehká zranění.

Limit zranění lze zvýšit pro lehká i těžká zranění zvlášť. Důležité pravidlo je, že lehká a těžká zranění se nesčítají. Pokud postava má hranici 4 lehkých zranění, neznamená to, že padne do agónie až po 1 těžkém a 1 lehkém, stále stačí 1 těžké. A pokud postava má hranici 2 těžkých zranění, neznamená to, že její hranice lehkých zranění je 6, ale zůstává na 3 (případně zvýšené hranici). Oba limity jsou tedy oddělené.

Obdržíte-li zranění ve výši svého limitu, ještě neumíráte, ale (pokud vás někdo nedorazí – čiňte ve výjimečných případech) dostáváte se do agonie. Svíjíte se na zemi, můžete jen chrčet a pomalu se plazit. Agonie trvá nejvýše 15 minut. Po uplynutí této doby zcela umíráte a musíte vyhledat (v technické) pověřeného organizátora (bude sděleno na začátku) a bude vám založena postava nová. Z agonie můžete být vytaženi libovolnou schopností/předmětem, pomocí níž vám bude vyléčeno alespoň 1 lehké, nebo 1 těžké zranění (pokud vás nikdo dál nebude léčit, tak po vytažení snesete 1 lehké a 1 těžké zranění). Pokud vás někdo z agonie vytáhne, nepamatujete si, co se událo předtím, než jste byli tak těžce raněni (cca 5 až 15 minut, typicky poslední situaci, např. ono přepadení). Toto zapomnění je zavedeno z prostého důvodu – funguje jako ochrana těch, kteří vás okradli a dostali do agónie. Kdyby tato ochrana neexistovala, všichni by se navzájem doráželi a musely by se neustále zakládat nové postavy.

3 odpovědi na “Životový systém

Napsat komentář