Od V. ročníku máme na Víkendovce odlišné mechaniky zranění postav. Ten, v kombinaci s bestiemi na Dračoďoursku číhajícími, pomůže lépe dokreslit onu nebezpečnou a hrozivou atmosféru kraje, ze kterého civilizace raději utekla. Čtěte dále. 🙂
Zásahy se dělí na lehká a těžká zranění.
- Těžké zranění dostává postava při zásahu do trupu nebo do zad, případně pokud je cílem schopnosti udělující těžké zranění (zahlásí se „těžké“). Limit postavy je 1 těžké zranění.
- Lehké zranění dostává postava při zásahu do ostatních zásahových ploch, nejčastěji do končetin, případně pokud je cílem schopnosti udělující lehké zranění (zahlásí se „lehké“). Limit 3 lehká zranění.
Limit zranění lze zvýšit pro lehká i těžká zranění zvlášť. Důležité pravidlo je, že lehká a těžká zranění se nesčítají. Pokud postava má hranici 4 lehkých zranění, neznamená to, že padne do agónie až po 1 těžkém a 1 lehkém, stále stačí 1 těžké. A pokud postava má hranici 2 těžkých zranění, neznamená to, že její hranice lehkých zranění je 6, ale zůstává na 3 (případně zvýšené hranici). Oba limity jsou tedy oddělené.
Obdržíte-li zranění ve výši svého limitu, ještě neumíráte, ale (pokud vás někdo nedorazí – čiňte ve výjimečných případech) dostáváte se do agonie. Svíjíte se na zemi, můžete jen chrčet a pomalu se plazit. Agonie trvá nejvýše 15 minut. Po uplynutí této doby zcela umíráte a musíte vyhledat (v technické) pověřeného organizátora (bude sděleno na začátku) a bude vám založena postava nová. Z agonie můžete být vytaženi libovolnou schopností/předmětem, pomocí níž vám bude vyléčeno alespoň 1 lehké, nebo 1 těžké zranění (pokud vás nikdo dál nebude léčit, tak po vytažení snesete 1 lehké a 1 těžké zranění). Pokud vás někdo z agonie vytáhne, nepamatujete si, co se událo předtím, než jste byli tak těžce raněni (cca 5 až 15 minut, typicky poslední situaci, např. ono přepadení). Toto zapomnění je zavedeno z prostého důvodu – funguje jako ochrana těch, kteří vás okradli a dostali do agónie. Kdyby tato ochrana neexistovala, všichni by se navzájem doráželi a musely by se neustále zakládat nové postavy.
Tzn. pokud si nezvýším limit těžkých zranění, tak mě vypne jeden zásah na torso?
Ano, přesně tak. Za předpokladu, že nepoužiješ např. schopnost kryt nebo nemáš zbroj, magický štít apod…
Luk se počítá stejně jako všechny ostatní zbraně spadající pod toto pravidlo?